Què cobra un "instagramer"? 46 euros per segon
La "influencer" @holacuore és de les poques que s'ha atrevit a explicar què cobra per publicar "stories" a Instagram. Ho ha detallat a "Planta baixa"
Edgar Sapiña Manchado
- TEMA:
La Marta, que és darrere del compte @holacuore, té 120.000 seguidors a Instagram. És de les poques estrelles de la xarxa que s'atreveix a explicar què cobra. Els mesos que li va pitjor fa 3.000 euros; els de més èxit, fins a 15.000. Aquests són els detalls que ha donat a "Planta baixa":
"El mes que em va super bé puc guanyar 15.000€ i el mes que em va fatal uns 3.000€" @HolaCuore, influencer #PlantaBaixaTV3
tv3.video/PBinstagramers
Llegeix els altres tuits de l'usuari Planta baixa TV3
Com es gestiona la publicitat a Instagram?
Pelayo Díaz n'és un altre exemple. És estilista i "influencer", té un milió de seguidors a Instagram. Publica "stories" anunciant tant roba com estacions d'esquí. Per fer aquestes "stories" cobra, evidentment, però... com funciona? En la majoria de casos són encàrrecs molt concrets de les agències, que els pauten fins al mil·límetre el que han de fer.
"Planta baixa" ha tingut accés a un encàrrec per aquesta campanya de Nadal d'una agència de planificació, que fa d'intermediària entre una empresa de venda per internet i els "influencers". Quan l'agència crea la campanya, fixa el número de "stories" que han de fer els "influencers". En aquest cas concret, demana quatre "stories", cadascuna amb una acció molt concreta i definida.
Com es gestiona la publicitat a Instagram? Els influencers poden arribar a guanyar 46 euros per segon #PlantaBaixaTV3
tv3.video/PBinstagramers
Llegeix els altres tuits de l'usuari Planta baixa TV3
Un dels criteris que més es té en compte per fer les campanyes és el volum de seguidors que tenen aquestes persones. En aquesta campanya, l'agència vol dues persones amb 300.000 seguidors, tres amb 200.000 i una amb 100.000, per arribar a diferents públics i, en total, aglutinar un volum de 1.300.000 seguidors.
Això varia molt en funció del perfil dels "influencers". Les agències segmenten fins al mil·límetre les categories. Per posar només tres exemples, hi ha els "influencers" "life style", els "deco" (que es dediquen a la decoració) i les "mamis". Aquestes són categories que fan servir les agències i que envien a les marques perquè triïn qui volen que publiciti el seu producte.
Quant costaria una campanya així?
Els sis "influencers" cobrarien en total 16.500 euros; és a dir, 2.750 euros per "influencer" i gairebé 700 per "story". O el que és el mateix: 46 euros per segon. L'agència s'emportaria 800 euros per haver ideat la campanya i 700 per haver fet la gestió amb els sis "influencers". Si aquesta campanya comporta una sèrie de regals, aquests també s'incorporen al pressupost. En aquest cas, serien uns 180 euros. En total, 18.180 euros.
Menys regulacions a les xarxes socials
Mònika Jiménez, doctora en Comunicació Audiovisual por la Universitat Pompeu Fabra, ha explicat que aquest tipus de publicitat es troba en un "terreny d'alegalitat" i que "els beneficis són incalculables":
"Els beneficis són enormes perquè van a buscar el públic directe. És un perfil molt clar el que s'associa a aquests 'influencers' i, per tant, l'impacte és directe cap als seus seguidors" - Mònika Jiménez
"Merlí. Sapere aude": descobrim els nous amics de Pol Rubio
Clica aquí per veure més notícies destacades
VÍDEOS RELACIONATS
CERCA VÍDEOS DEL PROGRAMA
* Dades de les últimes 48h